Sparing w Programowaniu Zespołowym Politechnika Poznańska, 16.04.2004

Zadanie E - SuperTanks 2005

Opis

Niedługo firma Microhard ma wprowadzić na rynek nową grę: SuperTanks 2005. Jak sama nazwa wskazuje w grze jeździsz tankiem, a twoim podstawowym zadaniem jest zniszczenie wroga. W związku z brakiem czasu poproszono Ciebie drogi programisto o napisanie części oprogramowania odpowiadającego za celowanie komputerowych przeciwników. Mając do dyspozycji położenie swoje oraz przeciwnika masz określić pod jakim kątem strzelać, aby trafić przeciwnika pociskiem. Używasz pocisków zbliżeniowych (tzn. wybuchają w momencie zbliżenia się do celu na pewną odległość, nie musi zbliżać się bezpośrednio do obiektu - może obok niego przelecieć). Dla ułatwienia możesz założyć, że czołg przeciwnika jest w kształcie okręgu o średnicy 1, zaś pociski są punktami lecącymi po liniach prostych, a także że przeciwnik jest oddalony wystarczająco daleko by pocisk musiał przebyć niezerową trasę zanim wybuchnie.

Specyfikacja wejścia

W pierwszej linii pliku wejściowego jest liczba testów d. Każdy test składa się z 3 lini. W pierwszej znajdują się twoje współrzędne -10^6 ≤ x, y ≤ 10^6. W drugiej współrzędne przeciwnika -10^6 ≤ x, y ≤ 10^6. Zaś w ostatniej linii każdego testu odległość przy której wybucha pocisk (dodatnie liczba nie większa od 5).

Specyfikacja wyjścia

Dla każdego testu wypisz jedną linię zawierającą kąt w radianach pod jakim należy strzelać. Jako kąt należy podać nachylenie prostej strzału do osi OX. Jako odpowiedź można podać dowolny kąt spełniający warunki zadania. Kąt musi być podany z dokładnością do 3 miejsc po przecinku, ze względu na zaokrąglenia można pomylić się o 0.001. Musi być on liczbą z zakresu <-PI,PI>.

Przykład

Wejście

3
0 0
10 0
3
0 0
0 10
3
0 0
-10 0
3

Wyjście

0
1.570
-3.141