Jasiu znalazł na swoim twardym dysku starą grę o wdzięcznej nazwie "Diamond Collector". Gra jest bardzo prymitywna. Polega na tym, że ludzik chodzi po planszy złożonej z kwadratowych pól ułożonych w jednej linii (taka jednowymiarowa szachownica) i zbiera na niej diamenty. Gra składa się z kilku rund. Runda polega na tym, że na planszy są rozłożone diamenty; gdy ludzik dojdzie do jednego z nich zabiera go, po czym znikają z planszy wszystkie diamenty i zaczyna się nowa runda z nowymi diamentami (gdy w nowej rundzie pojawi się diament na polu, na którym stoi ludzik to jest on automatycznie zabierany i od razu zaczyna się kolejna runda). Chodzi o to, żeby przejść wszystkie rundy wykonując jak najmniej kroków (krok - przejście z jednego pola na pole sąsiednie).
Gra ma kilka poziomów, każdy z nich oferuje inną planszę
i inny rozkład diamentów w rundach. Ludzik zaczyna każdy poziom
stojąc na polu o numerze 1, mając 0 zebranych diamentów i 0 wykonanych
kroków (niezależnie od tego co się działo na poprzednich
poziomach).
Niestety w czasach, w których gra powstałą nie wynaleziono
jeszcze generatorów liczb pseudolosowych więc poziomy
mają z góry określony wygląd. Jasiu grając w tę grę wiele
razy zdołał poznać ją na wylot i potrafi przejść każdy
poziom w najmniejszej możliwej liczbie kroków.
Napisz program, który powie ile kroków wykona Jasiu na danym poziomie gry (przy założeniu, że gra optymalnie).
W pierwszym wierszu wejścia znajduje się jedna liczba
całkowita d, oznaczająca liczbę poziomów gry, a następnie
opisane są te poziomy.
W pierwszym wierszu opisu poziomu
znajdują się dwie liczby całkowite N i M
(1<=N<=500, 1<=M<=500), oznaczających odpowiednio
liczbę pól na planszy i liczbę rund. Potem następuje
M wierszy z opisem kolejnych rund. Opis rundy zaczyna się
od liczby n (1<=n<=N), po której znajduje się n różnych
(posortowanych rosnąco) liczb całkowitych z zakresu od 1 do N,
oznaczających numery pól, na których znajdują się diamenty
(pola numerowane są poczynając od 1).
Twój program powinien zapisać na wyjściu d liczb całkowitych, każdą w osobnym wierszu. Liczba w i-tym wierszu ma oznaczać liczbę kroków potrzebnych Jasiowi do przejścia i-tego poziomu.
Dla wejścia:
3 2 3 1 2 2 1 2 1 1 3 3 1 3 1 2 1 1 5 4 2 2 5 3 1 3 5 1 4 5 1 2 3 4 5poprawnym rozwiązaniem jest:
2 4 3